مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی‌بوس، سواری کرایه، وانت‌بار برون‌شهری و کامیون به ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

نوسازی ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی ۱۶هزار میلیارد تومان هزینه می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری در همایشی که به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان در مشهد برگزار شد، افزود: در مجموع هم اکنون ۴۰ درصد از ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در سن فرسودگی قرار دارند و برای نوسازی ناوگان با اولویت بخش حمل و نقل مسافر طی یک دوره پنج‌ساله به این اعتبار نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۷۷ درصد اتوبوس‌ها، ۹۴ مینی‌بوس‌ها، ۷۰ درصد سواری‌های کرایه، ۵۹ درصد کامیون‌ها، ۳۳ درصد تریلی‌ها و ۱۵ درصد وانت‌بارهای حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان در سن فرسودگی هستند.

نصری گفت: از ابتدای سال ۱۶۵ دستگاه انواع وسایط نقلیه نو با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد چرخه حمل و نقل جاده ای استان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با تاکید بر لزوم ساماندهی جاده های استان که سالانه شاهد تردد میلیون‌ها زائر و مسافر هستند، بیان کرد: وضعیت نامناسب کنونی راهها و بزرگراه های استان نباید ادامه داشته باشد چرا که هر سال که عملیات ترمیم این زیرساختها به تاخیر بیفتد، نگهداری آنها پرهزینه تر خواهد شد.

نصری افزود: یک کیلومتر روکش آزادراه ۶ میلیارد تومان و ساخت یک کیلومتر راه روستایی چهار میلیارد تومان هزینه دارد، با وجود این هزینه ها باید از متکی بودن به بودجه دولت جدا شده و خود به عنوان یک سازمان درآمدزایی کنیم، استانها باید درآمدهای خود را به خزانه واریز کرده و سپس برای مصارف مردم هزینه کنند.

وی به نگهداری راهها اشاره کرد و افزود: سالانه به حدود پنج هزار میلیارد تومان منابع برای رفع عقب ماندگی بودجه ای سالهای گذشته و ترمیم جاده های استان نیاز است و پس از اینکه مشکلات کنونی را رفع کردیم همه ساله به سه هزار میلیارد تومان بودجه برای نگهداری صحیح و به موقع ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه استان نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در بخش حمل و نقل مسافر، اکنون در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد ۹۵ درصد فروش بلیت از طریق سامانه های فروش در خارج از پایانه انجام می‌شود و می توان گفت دلالی ها در این پایانه برطرف شده است و مسافران باحرمت، از خدمات پایانه استفاده می کنند، که بعد از سال ۱۴۰۱ شیوه مدیریتی پایانه امام رضا(ع) در سراسر نقاط کشور اجرا می شود.

به نام رانندگان، به کام مدیران 

عضو هیات مدیره کانون انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای کشور نیز در این مراسم گفت: این هیات مدیره در قالب ۲۵۰ انجمن صنفی رانندگان، نماینده بیش از نیم میلیون راننده حمل بار کشور است.

علی اکبر ظریف افزود: امروز سالگرد فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تخلیه بار در کشور در سال ۶۱ است، لذا امروز بهتر است امروز دیگر از مشکلات نگوییم و گلایه های مرسوم را نداشته باشیم.

وی گفت: امروز روز رانندگان است اما متاسفانه در این مراسمی که برای رانندگان برپا شده است، حتی از یک راننده هم برای صحبت دعوت نشده است.

عضو هیات مدیره کانون انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای کشور خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: یک عمر شما به دنبال رفع مشکلات بودید و جوابی نگرفتیم، حالا شما برای یک مدت کوتاه، کار را به خود رانندگان و ۲۵۰ انجمن صنفی آنان واگذار کنید تا ببینید چگونه و با کمترین هزینه مسائل سامان می گیرد.

ظریف، همچنین به موضوع همیشگی کمبود لاستیک برای ناوگان جاده ای حمل و نقل کالا اشاره کرد و گفت: اگر سالانه به هر ناوگان سهمیه‌ ۲ جفت لاستیک کامیون تعلق گیرد، قیمت کنونی لاستیک و بازار نابسامان آن مهار می‌شود.

در پایان این مراسم از چند راهدار منتخب قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.